Skip navigation.
Home
  • English
  • Magyar

Hogyan igényeljek digitális tanúsítványt?

Figyelmeztetés: az NIIF CA csak a magyar akadémiai közösség számára, jól definiált célokkal bocsát ki tanúsítványokat! Mind személyes, mind szerver/eszköz tanúsítvány igényelhető.

Digitális tanúsítvány igényléséhez szükséges, hogy az igénylőt az HREF AAI Föderáció egy tagintézménye azonosítani tudja. A tagintézmények listája itt található.

Amennyiben az Ön intézménye nem tagja a HREF AAI föderációnak, a tanúsítvány igényléshez szükséges, hogy adatait felvegyük egy speciális, ún. "Partners" tárolóba. Ez a speciális személyazonosság-szolgáltató (Identity Provider), amelyet az NIIF Intézet üzemeltet, arra szolgál, hogy a HREF AAI-ban biztosított föderált szolgáltatások elérhetőek legyenek olyan felhasználóknak is, akiknek az intézménye nem tagja a föderációnak.

Tanúsítvány igényléséhez pontosan kövesse az alábbi lépéseket:

Igénylés első alkalommal:

  1. Olvassa el és értse meg a az igényelni kívánt tanúsítványhoz tartozó policy dokumentációkat (először a  CPS majd a CP dokumentációt, amely illeszkedik az igényelni kívánt digitális tanúsítvány felhasználásához)! 
  2. Az előbbi dokumentumok alapján értse meg, hogy szabályok és kötelezettségek járulnak önre amikor a digitális tanúsítványt alkalmazza. 
  3. Amennyiben intézménye nem tagja a HREF AAI föderációnak, töltse ki a felhasználói adatkezelési hozzájárulást, hogy felvehessük a VHO szolgáltatásunkba.
    VHO regisztráció
  4. Várja meg az RA (NIIF Tanúsítvány Regisztrációs Szolgálat) válaszát, melyet e-mailben fog megkapni.  
  5. A webform szolgáltatásunk segítségével töltse ki a  Kérelmezői formanyomtatványt (az itteni bejelentkezéshez szükséges a föderációs vagy a VHO-s tagság - lásd 3-as pont), és ugyanezen a felületen a megfelelő mezőbe másolja be az OpenSSL segítségével generált request tartalmát. Itt talál segítséget az OpenSSL igényléshez. A kérelem rövid indokához kérjük írja be annak a grid projektnek a nevét, amely kapcsán a tanúsítványt kéri. Majd az emailben megkapott pdf-et nyomtassa ki és írja alá. Csatoljon minden kért dokumentációt:
    • munkáltatói igazolás;
    • szerver tanúsítvány igénylése esetén Domain felhasználási nyilatkozat (MINTA);
    • 1 fénymásolat valamilyen személyazonosságot igazoló iratról;
  6.     

  7. Keresse fel a NIIF CA Tanúsítvány Regisztrációs Iroda adminisztrátorát személyes azonosítás végett a Regisztrációs Iroda fogadási idejében. Ne felejtse  el magával hozni az aláírt papírokat és érvényes személyazonosságát igazoló igazolványát! - Ez a jelenlegi magyar szabályozás szerint lehet, személyi igazolvány, új típusú jogosítvány vagy útlevél. 
  8. A tanúsítványának publikus kulcsának aláírásáról e-mailben kap tájékoztatást és információt, hogy hogyan tudja letölteni, megszerezni. A tanúsítvány 1 évre szól.


Tanúsítvány hosszabbítása:

  1. A webform szolgáltatásunk segítségével töltse ki a  Kérelmezői formanyomtatványt, és ugyanezen a felületen a megfelelő mezőbe másolja be az OpenSSL segítségével generált request tartalmát. Itt talál segítséget az OpenSSL igényléshez. A kérelem rövid indokához kérjük írja be annak a grid projektnek a nevét, amely kapcsán a tanúsítványt kéri. Kérjük, a megjegyzés rovatba írja be, hogy hosszabbításról van szó! Majd az emailben megkapott pdf-et nyomtassa ki és írja alá. Csatoljon minden kért dokumentációt:
    • munkáltatói igazolás;
    • szerver tanúsítvány igénylése esetén Domain felhasználási nyilatkozat (MINTA);
    • 1 fénymásolat valamilyen személyazonosságot igazoló iratról;
  2. Küldje el az  NIIF CA Tanúsítvány Regisztrációs Hatóságnak (RA) hagyományos postai úton.
  3. A tanúsítványának publikus kulcsának aláírásáról e-mailben kap tájékoztatást és információt, hogy hogyan tudja letölteni, megszerezni.

Amennyiben kérdése merülne fel, akkor vegye fel a kapcsolatot a NIIF CA munkatársaival!